Yeni Bloggerlar İçin İpuçları,

blogger olmak isteyenler yeni bloglar ne yapmalı, blogger, blog ipucu, blog yazmanın kolay yolu,

Herkese Merhaba !!

Bu aralar farklı konulara el atıyorum dur bakalım! Aslında bu postu baya önce yazmayı düşünüyordum da sanrım kendimi tam olarak hazır hissetmiyordum. Bir yılını doldurmuş bir blogger olarak yeni blog açan arkadaşlara blog hakkında birkaç ipucu vermek istedim, Aslında gerek sosyal medyadan gerek mail adresimden sürekli blog açmak ve nasıl ilerleyeceği hakkında fikir almak için yazıyorlar ki nacizane kendi çapımda cevaplıyorum ama bloğumda da bu konu hakkında az ve öz bir şeyler yazmak istedim. Ne demek istediğime gelecek olursak.

1-      Öncelikle blog açarken niyetinizi belirleyin ne amaç için blog yazmalıyım diye ? Daha sonra blog yazmak kadar blog okumanında önemli bir nokta olduğunu unutmayın, emin olun ki size yardımcı olabilecek o kadar faydalı paylaşımlar yapan bloggerlar var ki bunun için günlük blog okumanızı tavsiye ederim.
2-      Umudunuzu kaybetmeyin ve başlangıçta sakın takipçi sayısı için endişe etmeyin bazı arkadaşlar sanki boşuna yazıyorum 5 takipçim var kimse okumuyor gibi geliyor dese de unutmayın ki sizi sadece takip edenler okumuyor. Bazı blogların 10 takipçisi bazılarının 100 bazılarının ise 1000k takipçisi vardır bu sizin enerjinizi kesinlikle almasın burası bir yarışma platformu değil.
3-      Bloğunuz zamanla keşfedilecektir ki bunun için emek vermeniz gerekiyor.

4-      Blog yazmak sabır işidir. Önce çok basit yazılarla başlayabilirsiniz konu bulamamış olabilirsiniz yavaş yavaş bloğunuz kendini bulacaktır. Özgün olmanızı tavsiye ederim.

5-      Tutarlı olmalısınız. Diğer sosyal medya hesaplarınızla bloğunuzu destekleyebilirsiniz bunun etkisini ilerleyen zamanlarda çok fazla göreceksiniz.

6-      Bloğunuzla ilgi organize olmalısınız. Bloğunuza ayırabileceğiniz çok vaktiniz olmayabilir bunu part time bir iş gibi düşünebilirsiniz. Boş zamanlarınızda bloğunuzla ilgili yapacaklarınıza dair planlar yapıp onları aktif hale getirebilirsiniz. 
Sakın yazı yazma işini son dakikaya bırakmayın. Mesela ben ilk zamanlarda plansızlığımdan dolayı konu bulamıyordum ama zamanla bloğa neler yazacağımı gün içerinde ki ilham aldığım konuları not edip ona göre yazılarımı yazmaya başladım.

7-      Birçok konu üzerine yazabilirsiniz. Sizin kararınız kimse size niye bunu yazdı diyemez sadece görüşlerin ve görsellerin şahsınıza ait olmasına dikkat edin sırf paylaşmak için başka bireylerin yazılarını kopyala yapıştır yapmayın. Amacınızdan şaşmış olursunuz ki bu sizi fazla ileriye götürmez.

8-      Şahsen her konu da yazılan blog yazılarını okumayı seviyorum bana farklı düşünceler kazandırdığına inanıyorum.

9-      Blog yazmak zaman isteyen bir iştir, mesela güzellik ve bakım bloğunuz var. Bunun için yeni ürünler denemeniz gerekebilir hatta ne bileyim yeni ürünler almanız gerekebilir. Bunun için maddi yönünü de düşünmelisiniz.
 
10-   Kullandığınız ürünleri kullandıktan bir süre sonra yorumlamanız gerektiği için objektif olmanız gerekiyor elinizden geldiğince olumlu ve olumsuz yönlerini yazmalısınız. Çünkü sizi okuyan insanlar onu alırken kesinlikle size güvenerek alıyor.

11-   Blogger arkadaşlarınıza soru sormaktan çekinmeyin ya da diğer arkadaşlarınızın blog yazılarına mutlaka yorum yazın bloğunuz'un varlığından haberdar edin.

12- Başkalarının yazılarını okumadan yorum yapmanızı tavsiye etmem mesela biri bir duş jeli hakkındaki yorumlarını yazmış alttaki yorumda ben bu kremi çok seviyorum diye yorum gelmiş bu yorumlar samimiyetsiz gelecektir. 

13- Görsele gelecek olursak çok iyi bir fotoğraf makinanız olmayabilir size tavsiyem fotoğraflarınızda flaş kullanmayın çünkü yazdığnız ürünün tam olarak yansıtamayabilirsiniz. Gün ışığını yakaladığınız zaman yazacağınız ürünleri belirleyip toplu fotoğraflarını çekebilirsiniz hem elinizde hali hazırda görselleriniz olursa yazıyı yazmanız da zevkli hale gelecektir.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar  ufak bilgiler vereceğim demiştim ama aklıma geldikçe yazdım umarım sıkılmadan okumuşsunuz ve  faydalı bulmuşsunuzdur. Okuduğunuz için   çok teşekkür ederim  eklemek istediklerinizi lütfen yorumlar kısmına yazmaktan çekinmeyin ! bir daha ki postum da Görüşmek üzere 
Hoşçakalın :=))

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Eklips Anti- Selülit Masaj Eldiveni Yorumlarım

Gosh Boombastıc XXXL Volume Maskara Yorumlarım

GOSH BOOMBASTIC XXL SWIRL VOLUME MASCARA YORUMLARIM