Faydalı Bitkisel Yağlar ( Argan- Kayısı- Badem Yağı )



Merhaba 

Beni takip edenler bitkisel yağlara olan merakımı bilirler, bitkisel yağların etkisine inan biriyim son zamanlarda faydasını gördüğüm ve sizlere de faydalı olabileceğini düşündüğüm bitki yağlarından bahsetmek istiyorum. Öncelikle ben bitki yağlarını nerelerde kullandığımdan bahsedeyim biraz, saç, kaş, kirpik ve cilt bakımım da nemlendirici olarak kullanıyorum.



Kayısı Yağıyla başlayalım , Öncelikle kayısı yağı kurumuş olan çekirdeğinden soğuk pres yardımıyla elde ediliyor Kayısı genel anlamda çok yararlı bir meyve olduğundan gerek taze gerek kuru olarak tüketmemizde fayda var. Bu meyvenin içerisinde bir çok vitamin bulunuyor tabi ki kozmetik yönünden en dikkati çeken  E ve A vitaminleri bulunuyor olaması bu vitaminlerin özelliklerini az çok  biliyoruz, hem besleyici hemde dış etkenlere karşı koruyucu özellikleri var. Mesela kayısı yağının çok güzel bir nemlendirici olduğunu biliyor muydunuz? kuru ciltler kesinlikle bu yağı çok sevecek, ben genellikle kışın kuruyan cildime nemlendirici yerine  kayısı yağı yağı kullanıyorum ve gerçekten bir çok nemlendirici kreme bin basar diyebilirim. Ayrıca bir dönem düzenli kullanım sonucunda akne izlerime çok iyi geldiğini farkettim ayrıca gündüz makyajdan önce nemlendirici niyetine kullanınca makyajım çok sağlıklı ve doğal duruyor. Kayısı yağı güneşin zararlı ışınlarına karşı da koruyor.
Genelde gece yatmadan önce 1-2 damla kayısı yağını elimde ısıtarak derinlemesine temizlediğim cildime masaj yaparak uyguluyorum. 


Argan Yağı; Son zamanlarda çok popüler olan yağlardan biri genelde kozmetik sektöründe çok sık duyar olduk her marka kendi argan yağını piyasaya sürdü diyebiliriz. Bende naturel markasının yağını kullanıyorum ve oldukça memnunum benim argan yağında en çok duyduğum anti-aging özelliği yani yaşlanma karşıtı olduğu bunun yanı sıra yine besleyici özelliğinden dolayı saç bakımında falan da kullanılıyor. Ben genelde diğer yağlarla karıştırıp saç bakımın da kullanıyorum 
Saçlarımı besliyor ve dökülmesini engelliyor.


Badem Yağı, Yine Vitamin yönünden çok çeşitliliği olan bir yağ olan badem yağı  acı ve tatlı yağ olmak üzere bulunmakta, benim kullandığım tabi ki tatlı olanı diğer yağlara göre en yoğun proteini barındırıyor. Badem yağı her ne kadar besleyici özellikte olsa da cildimde kullanmamaya özen gösteriyorum çünkü tüyleri besleyici özelliği var ben genellikle göz makyajımı badem yağıyla temizliyorum hem kaşlarıma hem de kirpiklerimi güçlendirip gürleştiriyor ayrıca hafta da bir saç bakımında kullanıyorum. 
Geldik bir yazının daha sonuna, umarım sizler için faydalı bir yazı olmuştur. Benim kullandığım bitki yağları bunlar peki sizler hangi bitki yağlarını kullanıyorsunuz benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum. Başka bir yazımda görüşmek üzere 
Esen Kalın :)
💗

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Eklips Anti- Selülit Masaj Eldiveni Yorumlarım

Gosh Boombastıc XXXL Volume Maskara Yorumlarım

GOSH BOOMBASTIC XXL SWIRL VOLUME MASCARA YORUMLARIM